Kako se zaštititi da vam konkurencija ne preuzme stranicu

Kako vam konkurencija može lako preuzeti vašu lokaciju na Karti i kako se zaštititi od toga?

Procedura preuzimanja neke stranice je vrlo jednostavna.

Objasnit ćemo je na 2 primjera: sa konkurencijom i nezadovoljnim korisnicima.

Primjer prvi.

  • Vaša konkurencija u svom GoogleMyBusiness kreira novu lokaciju na Karti sličnog ili istog naziva kao i vaša i na istoj adresi
  • Google kaže da tako nešto već postoji i pita da li je to ta lokacija?
  • Konkurencija kaže da je to to.
  • Google pita da li želi zatražiti pristup toj lokaciji kao manager ili kao vlasnik?
  • Konkurencija klikne da želi biti vlasnik
  • Google kaže: OK, poslao sam email sadašnjem vlasniku stranice. On ima 7 dana da vam potvrdi ili odbije pristup.

To je sve OK i normalno AKO vi kao vlasnik stranice koristite gmail sa kojim ste kreirali stranicu i vidite da je netko poslao zahtjev za vlasništvom (vidjet ćete i tko je zatražio vlasništvo).

Naravno, ako je osoba nepoznata – odbiti ćete zahtjev i ništa se neće dogoditi. Ako je to netko koga znate i s kojim ste dogovorili da preuzme stranicu – odobrit ćete prijenos jednim klikom.

ALI što ako ste tu stranicu kreirali sa nekim gmail računom koji ne koristite i ne provjeravate?

Nakon 7 dana Google će započeti proces prebacivanja vlasništva na osobu koja je to zahtijevala. OK, tu sad ide još nekoliko provjera koje iz sigurnosnih razloga ne želim ovdje opisivati ali nije ih teško zaobići.

I dok vi shvatite da se na vašoj lokaciji više ne nalazi vaš broj telefona ni vaša web stranica, ili da piše da ste trajno zatvoreni – konkurencija se podlo smije.

Vi u panici idete otvoriti novu stranicu ali Google kaže da takva već postoji. Da li želite zatražiti prijenos vlasništva?

NARAVNO DA ŽELITE!

Google šalje email na adresu novog vlasnika – ali ovaj odbija prijenos.

I što sada? Skoro pa ništa.

Vičete na sve oko sebe, psujete, zovete webmastera koji vam je radio web stranicu da UČINI NEŠTO ali ni on ne može puno. Ne može ništa.

Ono što možete je započeti pravnu bitku dokazivanja da ste vi pravi vlasnik. A to nije ni brzo ni jednostavno (ali je moguće).

Zato je VRLO VAŽNO da znate sa kojim gmail računom je kreirana lokacija na Google Mapsu i da taj email redovito provjeravate. Ako ga ne koristite za ništa – jednostavno na njemu uključite preusmjeravanje (forward) svih emailova na neki email koji redovito koristite i tako nećete propustiti važne obavjesti.

Ako ste zaboravili tko je radio tu stranicu i sa kojim gmailom – napravite ju ponovno, Google će reći da postoji i ponuditi vam zahtjev za prijenos, prihvatite to i uskoro ćete, najvjerojatnije na neki gmail koji koristite na nekom Android telefonu, primiti email sa zahtjevom za prijenos.

Kažem “najvjerojatnije” zato jer je to najčešći slučaj da taj email koristite negdje, samo ste zaboravili da je s njim kreirana stranica.

U tom slučaju, u tom emailu odobrite prijenos vlasništva ili ga ignorirajte ali zapamtite da je to TAJ email sa kojim imate pristup do stranice i koji ćete koristiti kada na stranici treba nešto promijeniti ili dodati.

 

Primjer drugi.

Google je nedavno pokrenuo veliki projekt Google Local Guides (lokalni vodiči) u kojima motivira korisnike da ocjenjuju mjesta koja su posjetili i da predlažu primjenu podataka.

To je super jer na taj način skupljate recenzije a također Google skuplja više detalja o vašoj lokaciji (npr da li postoji ulaz za invalidska kolica, da li primate kreditne kartice i još 20-tak raznih informacija).

Te detaljne informacije se prikazuju na vašoj lokaciji u vašem GoogleMyBusiness računu i vi ih tamo možete potvrditi ili odbiti.

Ukoliko ne reagirate – kada dovoljan broj korisnika (Google ne kaže koji je to broj i on varira od situacije do situacije) predloži istu informaciju – ona postane službena i javna na Googlu.

I to je sve u redu i korisno sve dok su te dodatne informacije od korisnika istinite.

Nažalost, ako se složi ekipa prijatelja i puno njih označi da ste trajno zatvoreni a vi niste reagirali – Google će vas označiti kao trajno zatvoreni i nakon nekog vremena će vas prestati prikazivati na pretraživanju i na Google Karti.

Zato se opet vraćamo na onaj gore spomenuti savjet – OBAVEZNO morate imati uvid u gmail adresu sa kojom je napravljena ta stranica. Na nju će vam Google slati obavjesti da je netko predložio promjenu i imati ćete mogućnost da ju odobrite ili odbijete.

Ukoliko ne reagirate – Google će aktivirati predložene izmjene.

Ne zaboravite da ljudi još uvijek pretražuju na Googlu a ne na Facebooku. Facebook prijatelji i sljedbenici su korisni za vaš posao i sa njima treba održavati kontakt ali ispravan prikaz na Googlu je još uvijek najvažnija stvar.